Dag 6; San Francisco

27 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op het moment van schrijven vertrekt de vlucht van Clint naar Amsterdam. We hebben hem vanavond naar het vliegveld gebracht en met een brok in m'n keel afscheid genomen. Het is zo moeilijk om hem te zien gaan, maar aan de andere kant is het een grote stap naar volwassenheid. Ik vind het echt stoer dat hij nu single vliegt. Gelukkig heeft hij deze week meegemaakt en veel gezien en gedaan. Over een weekje zien we hem weer, dus waar hebben we het eigenlijk over. Maar ik ga 'm wel missen. Vandaag zijn we rond 09.00 uur vertrokken, eerst ontbeten bij Starbucks en daarna richting Market Street, het beginpunt van de cable car. En dat mag je als toerist niet missen natuurlijk. Vol goede moed de auto ergens in de buurt gedropt en toen nog 5 minuten lopen. Normaal hoor je de cable cars van verre en is het druk bij het draaipunt op de hoek Powellstreet. En wat bleek.... today no service cable car. You can take a bus. Wel gvd, komen we daarvoor helemaal hierheen. De hele dag is de cable car out of running. Dat was effe een domper. Net op de dag dat wij een rondje willen maken. Nou ja, dan maar een stukje Powell Street lopen. Het is wel een hele gezellige en gemoedelijke stad, hier kan je weken verblijven. Morgenochtend vroeg gaan Len en ik een nieuwe poging doen. Ik kan geen 'nee' zeggen, het is immers haar verjaardag. Maar voor Clint wel jammer, maar die komt vast nog weleens terug. Toen naar de auto gelopen en naar Lombard Street gereden, nu op de juiste plek. Lombard Street loopt van Noord tot Zuid en is heel erg lang. Maar net dit stukje is zeer toeristisch, het slingerpaadje met een 8 tal scherpe bochten. Bekend van heel veel films (Herbie). Het was ook knap druk daar, tjonge zeg... leuk om te doen en om op de film vast te leggen.  Toen maar verder gereden met de auto, lopen gaat me nog steeds heel moeilijk af. We zijn over de Golden Gate bridge gereden, natuurlijk in de mist. Heel surrealistisch, boven is de brug goed te zien, maar de weg was dichte mist. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar dit is eigenlijk altijd zo. Daarna maar naar het hotel gereden en de koffer van Clint ingepakt. Aan het einde van de middag nog even goed gegeten bij de Griek, hier niet ver vandaan en toen Clint naar het vliegveld gebracht. In Nederlandse tijd vertrok hij op zondag terwijl hij maandag naar school moet. De jetlag zal hem nog wel een beetje opspelen. Het belangrijkste is dat hij voor de introductieweek op tijd terug is. Nu maar wachten op het bericht dat hij in Amsterdam goed en veilig is geland.

Wij gaan nog een weekje verder, morgen eerst de cable car in herhaling en dan 4 uur rijden naar Yosemite, en niet vergeten dat Len jarig is natuurlijk.