Dag 8; Yosemite naar Bishop

29 augustus 2017 - Bishop, California, Verenigde Staten

Vandaag het Yosemite park bezocht. Bekend van de vele watervallen. Deed ons een beetje denken aan Zion uit 2013. Hoog plat gebergte, watervallen en rivieren en heel veel bos. Prachtig park, maar we hebben maar een korte wandeling gemaakt. Ook hier zou je je dagen kunnnen vermaken. Zoveel is er te zien. Ook de route naar het Oosten van het park is heel mooi, alleen had het voor mij wel wat korter gemogen. Zo breed is het park. Om het park aan de oostkant te kunnnen verlaten moet je over de Tioga pass. Een route die maar enkele maanden per jaar begaanbaar is. Het ligt hoog, is koud en heeft afgrijselijke afgronden naast de weg. En natuurlijk net aan de rechterkant waar Len doodsangsten uitstond. Nou viel dat wel mee hoor, een beetje Oostenrijk is niet minder eng. Zo kon het zijn dat we tussen de plakken sneeuw rijden en een half uurtje later de bakoven instapte als je de auto verliet. Dit land is kampioen van de contrasten. Aan de oostkant van Yosemite hebben we de 395 naar het zuiden gevolgd tot Bishop. Hier hadden we geen hotel, dus dan maar op goed geluk. We hebben een kamer geboekt bij Comfort Inn in Bishop en is prima van kwaliteit. Dit is een reteduur gedeelte van Californië, ik ga geen prijs noemen, maar heb geluk bij de AAA korting (lid ANWB), seniorenkorting (het heeft voordelen) en het feit dat de euro nu bijna $ 1,20 waard is. Hoogste stand in jaren. En dit hotel heeft wel een ontbijt inbegrepen. Scheelt ook weer. Het is nu al heel erg heet buiten en dat zal morgen alleen maar toenemen. Morgen vertrekken we voor een lange rit door Death Valley naar Las Vegas. Vanaf Lone Pine dezelfde route als 4 jaar geleden. En dan hebben we even een paar dagen rust. Overigens van de koffer niets meer vernomen. Suisse Air heeft nog geen enkel initiatief getoond om ons op de hoogte te houden. Ik heb vanavond 3 x gebeld maar kreeg geen contact. Komende zaterdag zijn we weer in LA. We gaan een half uurtje vroeger zodat we nog even kunnen bakkeleien met Lost & Found. En mijn nieuwe koffer gaat mee als handbagage.

1. Paul:
    29 augustus 2017
    Hey reizigers, schandalig dat ze niets meer hebben laten weten betreft de koffer, ik zeg een dikke claim! Nog gefeliciteerd Len! Wat een prachtige trip maken jullie toch weer, geweldig, ik moet er ook echt een keer aan geloven hoor, er zullen vast nog veel meer foto's zijn maar diegene die ik zie zijn geweldig! Nog heel veel plezier!