Dag 9; Bishop naar Las Vegas

30 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een gekkenhuis hier. Consumptie maatschappij over de top. Dat is Las Vegas, maar dat straks.

Vanmorgen vertrokken uit het bescheiden stadje Bishop. We hadden een prima hotel gevonden inclusief ontbijt. Normaal puilt de ontbijtzaal uit met graaiende toeristen, wij waren vanmorgen alleen. Nee, druk was het niet, ook wel eens prettig. Voordat we uit Bishop vertrokken nog even langs de Dutch Bakery.  Een grote bakkerij incluis een grote winkel waar je elk type Hollands brood kan kopen. Weer zo groot en zo veel. We hebben een heerlijke lunch voor later op de dag meegenomen. Toen was het toch echt tijd om te vertrekken. Het zou warm worden, zelfs heel warm want we gingen via  Death Valley naar Las Vegas. Vanaf Lone Pine dezelfde route als 2013. De weg door Death Valley is een route apart. Dor, droog, heet, niets te doen en te beleven maar werkelijk schitterend. Ik hou van deze route. Het is zo indrukwekkend om deze natuur van dichtbij te zien. Van drooggevallen rivieren tot en met grote zoutvlaktes waar een weg dwars doorheen is gelegd. Het staat bekend als de bakoven van USA en met vandaag 120 F maximaal (volgens temperatuurmeter in de auto, is net geen 49 C)  bewijst dit wel het gelijk hiervan. Halverwege in Stovepipe Wells buiten (was toch lekker weer) de lunch opgegeten. Bizar hoe heet het was. We moesten de airco uitzetten anders liep de temperatuur van de auto te hoog op. Nu wij dus.... Ook hier in Death Valley veel ingepakte auto's. Niet te zien welk merk of type. Niet voor de hitte, maar dit zijn testauto's die nog niet op de markt zijn. Het testen onder extreme omstandigheden kan hier natuurlijk nergens beter. Na Death Valley verder naar het Zuiden gereden en rond half 5 kwamen we aan bij ons hotel in Las Vegas. Niet moeilijk te missen, het is een onderdeel van de hoogste toren in Las Vegas, Stratosphere. We blijven hier 3 nachten en uiteraard gaan we komende dagen even bovenin kijken. Dit hotel is niet de grootste van Las Vegas maar je loopt hier al rond met een plattegrond om niet te verdwalen. Zoveel restaurants, honderden gokkasten, pokertafels's, roulette etc.. wat een hotel. En ook hier weer zo warm. En het stormt buiten, niet zo erg als in Houston waar de tv tot in de treure de natuurramp uitmelkt, (hoi hoi de media heeft weer een ramp) maar het is hier ook behoorlijk heftig. We moesten op de snelweg om de omgewaaide verkeersborden slingeren. En dat was al de derde obstakel midden op de weg tijdens onze reis. Het ging allemaal maar net goed. En het 4e obstakel nog niet meegeteld. In LA lag een zwerver languit doodstil op de afslag naar links. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar hij veroerde zich niet en was echt doodeng om te zien. Toevallig kwam er een brandweerwagen met sirenes aan, maar die slingerde doodleuk om die zwerver heen en weg was ie weer. Dat is in Nederland toch echt ondenkbaar.

Maar goed,.... Vanavond voor het gemak maar in het hotel gegeten, keuze ten over. Morgen een nieuwe dag Las Vegas, 1 dag outlet staat vast ingepland, maar dat kan ook overmorgen worden. We zijn nu echt 8 dagen onderweg maar het lijkt wel 3 weken, zoveel hebben we gezien en gedaan. Ben benieuwd wat de dag van morgen ons brengt. Maar Las Vegas blijft verrassen, dus dat komt wel goed.