Dag-2; Los Angeles

23 augustus 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Eindelijk weer in het hotel, wat een lange dag. Vanmorgen spookvroeg wakker door de jetlag en aangezien er veel op het programma stond zijn we om 06.00 uur vertrokken naar Griffith park. Vanuit dat park heb je een schitterend uitzicht over de hele stad. Het  was helaas een beetje heiig, maar mijn hemel wat een stad is dit. Onderweg naar het park reden we door niet al te beste woonwijken. Het contrast met de woningen die we in de heuvels van LA hebben gezien kan bijna niet groter. Maar dat contrast zou later op de dag nog wel veel groter worden. Rond 09.00 uur reden we naar Hollywood Boulevard, waar we 4 jaar geleden ook waren. Eigenlijk is deze straat alleen maar bijzonder vanwege de sterren in de stoeptegels, voor de rest heel veel toeristendingen, van gillende t-shirts tot en met schier irritante halve zolen in een Spider-Man kostuum. Tel hierbij de 198 aanbiedingen bij op die door je strot geduwd wordt om een rondrit te maken, dan heb je een aardig beeld van Hollywood Boulevard. Maar goed, het lag op de route naar Rodeo Drive in Beverly Hills. En dat is echt over de top allemaal. Wat een decadentie, de PC Hoofdstraat van Amsterdam valt hierbij helemaal in het niet. Wat een winkels, wat een publiek en wat een auto's. Van een beetje Porsche ben je hier een zielig b-acteurtje die het hier niet gemaakt heeft. We hebben daar in de buurt wat gegeten wat qua prijs eigenlijk wel mee viel. Er waren ook veel toeristen haha. Leuk om te zien allemaal. Het mooiste hebben we voor het laatst bewaard, n.l. Santa Monica. Op de pier aan het strand, ik zou hier uren kunnen verblijven, wat een heerlijke sfeer, zo relaxed. Op de pier staat een heuze kermis met reuzenstad en achtbaan. Het kan echt niet gekker. Ook heerlijk die frisse geur weer eens te mogen ruiken. Ja, toen werd het alweer half 6 en moesten we nog 25 minuten terug naar het hotel. Maar niet in LA waar altijd alles vast staat. Een kleine 2 uur later kwamen we eindelijk bij het hotel aan. Moe, heel moe, maar ook heel voldaan over deze leuke dag. Veel gedaan, veel gezien, een topdag. Het had nog leuker kunnen zijn als bij thuiskomst de koffer was gebracht. Nou, niet dus. Vanavond gebeld met vliegveld...... ze bellen me hierover terug. Ik weet nu nog steeds echt niet wat er met die koffer is gebeurd en waar dat kreng ergens uithangt. En dat terugbellen moet ik maar afwachten...Zucht.. gaat me nu wel een beetje opbreken en morgen vertrekken we naar Monterey, ver weg van het vliegveld. Nou ja, deze dag is binnen en was helemaal top. Foto's genoeg gemaakt maar ik kan ze niet uploaden want het kabeltje naar de ipad zit .... jawel in de koffer.